Svet potrebuje kreativne otroke

Otroci

26. 07. 2019

Svet potrebuje kreativne otroke

Bojana Ksela Rose in Donald Rose sta prepoznavna obraza še iz časov, ko sta oba delala na televiziji. Donald se je v slovenski medijski prostor zapisal kot ustvarjalec televizijskih šovov, med njimi Gostilna išče šefa z Binetom Volčičem, in avtor oddaje Štartaj Slovenija, Bojana kot uspešna novinarka 24ur. Po letih dela in ustvarjanja na največji komercialni televiziji POP TV sta stopila na samostojni poti. Trenutno se oba, Bojana tudi kot modna blogerka, posvečata uresničevanju vizije, kako ljudem v domove prenesti vrednost in vsebino na drugačen način.

Donald, če bi zdaj pisali scenarij za televizijsko nadaljevanko o svetu, v katerem bodo naši otroci živeli čez 20 let, kakšna bi bila vsebina?

Na prihodnost gledam zelo optimistično, zato bi imela nadaljevanka junake in pozitivno noto. Zagotovo bi bila vsebina o tem, kako močno so svet zaznamovale nove tehnologije in kako ljudje odkrivamo svoj resnični potencial. Živimo verjetno v najbolj razburljivih časih človeštva. Toliko možnosti, kot jih imamo sedaj, da kot posamezniki doprinesemo, soustvarjamo in spreminjamo naš svet na bolje, nismo imeli nikoli prej. Velika revolucija, ki prihaja, je povezana z AI in 5G. Energija bo dostopnejša, genetika bo zamenjala klasično medicino, hrana bo kvalitetnejša in v razvitem svetu se bo vse vrtelo okoli iskanja smisla in podaljševanja življenja.

Kaj je za vaju največji izziv pri vzgoji Dana?

Donald: Iskreno, moj največji izziv pri vzgoji Dana je, da sem jaz nevzgojen. Pa ne govorim o vzgoji staršev ‒ mama in oče sta to nalogo dobro opravila in mi predala prave vrednote ‒, govorim o sistemu, v katerem še danes odraščajo naši otroci. Pomislite na to, da ste se rodili kot človeško bitje, ves čas vašega odraščanja pa vam je učni sistem predajal samo informacije o okolju, v katerem ste živeli. Ne samo da take informacije niso potrebne, ampak še zdaleč niso najnujnejše za vaše življenje in za vaš razvoj. Nihče me ni naučil, kaj je moj človeški potecial, kaj je čustvena inteligenca, kako naj se soočam s svojimi strahovi, kako deluje moje telo in kako aktiviram zdravljenje telesa, kako deljujejo energije, s katerimi se vsak dan srečujem, pa o kritičnem razmišljanju, o sposobnostih ustvarjanja blaginje in o denarju, na katerem je zgrajen sistem, v katerem živimo. Kot oče sem že drugič v roke dobil človeško bitje. Prvič pred 27-imi leti in še vedno sem izjemno slabo opremljen za najpomembnejšo vlogo svojega življenja. Skrbi me, ker je učni sistem že zdavnaj zatajil. Večina se več uporabnega nauči preko YouTuba kot v šoli.

Bojana: Temu bi dodala, da svet potrebuje kreativne otroke. Človek je izvorno kreativno bitje in ustvarjanje ga ohranja živega. To je smisel našega življenja in ne prilagajanje ter posnemanje. To je zame največji vzgojni izziv. Kot mamo me ne zanima, kako bo Dan prebral čim več knjig, pač pa kako bo iz suhih palic sestavil neobičajno vesoljsko raketo.

V zadnjem času je veliko govora o negativnem vplivu socialnih omrežij na najstnike, otroke. Kaj lahko naredimo, da bomo otrokom spet dovolili uživati v »nepopolnem« svetu?

Bojana: Starši imamo v sodbnem času opraviti z veliko večjo odgovornostjo. Zaščititi otroke v svojih dnevnih sobah in predrugačiti pomen besede popolno. Danu vsak dan razložim, da ni nič narobe, če njegov avtomobilček ni všeč njegovemu prijatelju, in ga vzpodbujam, da z mano deli svoje počutje. Da ne zatiram njegovih čustev, da ga razumem in mu ponujam rešitve. To mu bo vlilo samozavest, ki jo potrubuje za svet v katerega vstopa. Vse to me je naučila naša družinska terapevtka.

Zakaj ste se odločili za družinsko terapijo?

Bojana: Ker nama je z možem preveč vreden Danov potencial, da bi ga z napačnimi vzgojnimi ukrepi zatrla. Pred letom dni smo se začeli soočati z Danovo močno voljo. Nič neobičajnega za dveletnika, a sva kljub temu ocenila, da potrebujeva usmeritev. Začela sva se razhajati v pogledu na vzgojo in ugotovila, da se je med naju prikradel nemir. Terapija nama je pomagala razumeti Danov govor, ki ga prej nisva slišala in bi lahko zaradi njegovega nerazumevanja povzročila veliko škodo. Starši mislimo, da vzgajamo, resnica pa je, da nas otroci posnemajo in da so njihova negativna vedenja zrcalo nas samih. Težko je sprejeti, da je Dan razvajen, ker sem razvajena jaz. Da bo jezna, zamerljiva ali žalostna mama nehote naredila največjo škodo bitju, ki ga ima najraje na svetu. Vem, da je družba okoli te teme še vedno polna predsodkov, vendar sama menim, da je v sodobnem času poiskati pomoč ne samo nujno, pač pa odgovorno dejanje. Sploh pa je treba o teh stvareh več govoriti na glas.

Ne samo otroci, pod pritiskom socialnih omrežij so danes tudi ženske. Kako kot soustvarjalka vsebin na socialnih omrežjih gledate na to?

Bojana: Zelo sem vesela tega vprašanja. Nič narobe, da ženske delijo “popolne” fotografije. Neprimerna komunikacija, ob njih je tista, ki ima negativen vpliv na družbo. Moje “popolne” fotografije so moja služba. Ko se zjutraj zbudim, me ob postelji ne čaka šampanjec in ko ob 16.00 v vrtcu poberem Dana, sem mama brez mejkapa, v ponošeni trenirki. Ne čutim potrebe po izkazovanju ljubezni svojemu partnerju preko Instagrama, ker vem, da se imava rada. In ne čutim potrebe, da bi na vsako kavo povabila še 10 tisoč ljudi. Zakaj? Ker ne želim vzbujati občutka, da se nekdo v tistem trenutku nima tako dobro kot jaz.

Donald: Zaenkrat se na socialnih omrežjih večinoma delita poustvarjeno življenje in neiskrenost, vendar se trend vedno bolj obrača v iskreno komuniciranje. Socialna omrežja so postala marketinško orodje in glas ljudstva. To je lahko velika priložnost, predvsem za vsebine, ki prinašajo vrednost. Ker se s tem ukvarjam, vidim, da to postaja trend, da bo to nujen korak za vsa podjetja in hkrati zanje največji izziv. Podjetje, ki bo znalo ustvarjati uporabne vsebine, bo v veliki prednosti pred konkurenco. Kdor ne bo ustvarjal vsebin, bo s tržišča izginil.

Ste zelo kreativna družina, kaj najraje počnete skupaj?

Bojana: Najraje se potepamo, ker se na izletih najmanj kregamo (smeh). Po kreativne zamisli moraš v naravo. Glava se mora zbistriti, da lahko dobiš nekaj novega. In najbolj sva vesela, ko slišiva Dana: »Mami! Oči! Dobil sem eno idejo!« Takrat veva, da je zagotovo najin (smeh).

Kaj si želite za Dana, ko odraste?

Bojana: V videu Hvala mama, ki smo ga posneli v sodelovanju z zavarovalnico NLB Vita, sem na najbolj iskren način strnila svoje želje glede Danove prihodnosti. Predvsem mi je pomembno, da bo prepoznal svoje sposobnosti in sledil svojim potencialom. Nikakor mu ne želim začrtati življenske poti, hkrati pa upam, da bo ponotranjil in živel naslednje besede: »Work is love made visable«. Težko dobesedno prevedem. Če primete v roke svinčnik, telefon ali kateri koli predmet, ki je ta trenutek pred vami, boste gotovo razumeli. Nekdo ga je skreiral, pri tem užival in na koncu od tega živel.

Nazaj